tiistai 24. tammikuuta 2012

vigne et les vendanges

Mulla on vääristynyt kuva viinitila-elämästä. Ja syytän siitä Russell Crowen tähdittämää leffaa "A Good Year". Siis no, leffat on aina leffoja. Mut ajatus siitä että aurinko nousee, pääset tekee töitä ja saada rusketusta samalla. Sit syöt kana-ceasar bagelia ja juot appelsiinimehua, aurinko porottaa ja linnut laulaa ja blaaablaaablaaaaa. Keep dreaming honey..


Oon aina ollu sitä mieltä etten "kuulu" suomeen. Siis varmasti mä tänne kuolen ku oon syntynytkin. Mutta haluisin johonkin lämpimään maahan viettää muutaman vuoden. Tai muutaman kymmenen vuoden. Meksikossa mulla olisi sukulaisia, espanja olisi lähellä ja siellä ois myös tuttuja. Ja jos ravintola-ala on se mille jään perheeni kanssa, then be it. Voisin omistaa oman ravintolan poikaystäväni kanssa (tai viinitilan, isot on unelmat...shhh) tai baarin, jossain kaukana. Oikeestaa siitä me ollaa jo puhuttu mun serkun kanssa, joka asuu ruotsissa. Oltiin Brasiliassa vuonna 2006 reissussa, ja päätettiin jo sillon että me hankitaan oma baari/klubi :P Sitä odotellessa... Klaudia on itekki epäsuomalainen. Nii siis ulkomaalainen... -.- Siinä on suomalaista ja chileläistä ! Eli mitäs me lattarit.
Mikäköhän siinä on että meijän molempien äidit on pokannu (tai no ne pokattiin) lattariäijät ? :D On ne kyl hotimpii ku eurooppalaiset.

Eksyin nyt kyllä aiheesta. Mutjoo.

Oikeesti viinin tekeminen on varmaa haasteellista. Luin just noita koulujuttuja viineistä jne, ja siinä mainittiin "Uusi maailma" ja "Vanha maailma" eli siis eurooppa (as in old world) ja kaukomaat + kaikki muu on sitä uutta.
Eli siis kun Ranska, Italia ja vaikka Espanja valmistaa siellä tiloillaan viiniä, niin se määritellään taiteena. Ja muualla se taas on tiedettä. Taide&Tiede on sama asia tässä, ja se on oikeesti tosi fucked up. Ja euroopassa vaalitaan perinteitä ja imagoa. Ja muualla se on kuluttajalähtöistä, eli tehdään sen mukaan miten sitä menee.
Ja ajatus siitä että tilaa pitää perhe, yrityksenä se ois just bueno. Ku taas vitun iso tehdas jossain skutsissa ja siellä iha random työntekijöitä. EI NÄIN! :(

Eipä mulla muuta angstattavaa tällä kertaa. Ehkä myöhemmin tulee taas lisää...

:)

Love, fannyah

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti