lauantai 6. huhtikuuta 2013

hit the road Jack


(Kuvat googlesta)
Katoin toissapäivänä elokuvan Ray ja tähtenä esiintyy iki-ihana Jamie Foxx. Elokuvana se on todella hyvä ja pistää miettii ihmisten käytöstä, back in the old days. Sama vaikutus oli Piika leffalla muhun, rotuerot ja "kulttuurierot" valkoisten ja mustien välillä oli ihan kuraa. Itkin jopa. Mainitsin elokuvan aikana että mun ois pitäny syntyy 50-luvulle, oisin ollu se valkonen jota kaikki vihannoi koska olisin kaveeranut mustien kanssa ja tanssinu heidän gospel musiikin tahdissa! Mutta eihän se niin olisi mennyt, oisin siveellinen ja hienostunut whitetrash. Ja tummat ois "vain paskasakkia" ja laulaa kristillista musiikkia kirkossa ja tanssii omissa luolissaan. En tuu koskaan ymmärtää, vaikka joku sen mulle vääntäis rautalangasta, että miksi tummaihoiset oli roskaa ja orjia ja valkoiset parempia? ehkä mun ei pidä ymmärtää. Eletään kummiski 2000-lukua, ja meillä on asiat vitun hyvin.
Jos mä saisin valita vain kolme genreä musiikista mitä maailmassa voisi kuunnella, pistäisin yhelle porukalle housekemut pystyyn joka päivä. Ja muille soittaisin jazzia ja bluesia.
Elokuvassa tuli myös selväksi, että gospelin laulaminen ei käynyt 50-luvulla kenelle tahansa. Sitä harjoittaminen tarkoitti pahaa, siis mustien soittamana tietenkin. Mutta silti radiosta kuultuna valkoiset nuoret alkoivat myös tanssimaan sen tahtiin, ja asian "annettiin olla" ja myös valkoiset alkoivat laulaa kyseisen genren saloja. Eli toisinsanoen, let me hear hallelujah for those black people!

Mulle musiikki on, niinkuin varmaa aika monelle meistä, tosi tärkee elementti elämässä. Välillä toivonkin että se kuuluis taustalla kokoajan! Pienestä pitäen oon kuunnellu musiikkia, mutsin musamaku on siirtyny muhun ja snadisti meksikolainen Fanny iskee kans läpi. Skidinä alotettiin päivä Backstreet Boysilla ja lopetettiin Bon joviin ! Eli kuuntelen musiikkia laidasta laitaan :)
Itseasiassa kausittain kuuntelen eri musaa. Tällä hetkellä ton pätkän takii kuuntelen bluesia aika paljon. Ja jos on reivit tiedossa tai oon salilla, niin kuuntelen konemusiikkia ! Riippuu niin paljon moodista. Ja mitä tohon meksikaanoon tulee, niin Santanan kitara ja kuubalainen musiikki kuulostaa välillä jumalallisen hyvältä.

Että tämmöinen avautuminen tähän erään. Tekis mieli poistaa kaikki mun aikasemmat postaukset ja aloittaa "puhtaalta pöydältä" mut sit taas voin nauraa ittelleni myöhemmin. hekoheko.

Love, fannyah

2 kommenttia:

  1. Vanhat postaukset voi myös piilottaa, jos ei halua hetkeen niit kattella :) Ite oon joskus tehnyt niin :P

    VastaaPoista